vineri, 3 noiembrie 2017

Privighetoarea - recenzie de carte

Cartea asta m-a dat peste cap, mi-a placut dincolo de orice posibilitate de a exprima senzatiile incercate, e in topul celor mai bune carti citite de mine ever. There! Asa ar putea sa se si incheie aceasta recenzie. Nu am putut sa incep cu suspans, sa va las sa va intrebati pana la sfarsitul articolului cum mi s-a parut. E o carte pe care TREBUIE sa o cititi.

Privighetoarea de Kristin Hannah este povestea a doua surori din oraselul Carriveau in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Vianne si Isabelle, doua femei cu caractere diametral opuse care isi duc luptele proprii intr-o tara macinata de lipsuri, teroare si frica. Am citit cateva recenzii pe Goodreads in care unele persoane considerau ca acest roman e plin de clisee. Mie nu mi s-a parut asa deloc. Razboiul acela a fost o oroare si oricine scrie un roman istoric documentat despre acea perioada va avea aceleasi surse. Nu exista cai de a ocoli adevarul. Nu exista detalii care sa nu fi fost spuse. Si e bine asa!

Vianne Mauriac este o tanara sotie al carui sot, Antoine pleaca pe front. La fel ca toti barbatii din Franta. Vianne pare inca de la inceput genul de femeie firava, se considera incapabila sa se descurce fara sotul sau, ii e teama si de umbra sa si nu poti sa nu simti ca nu are stofa unei supravietuitoare. Pe parcursul paginilor ajungi sa descoperi insa focul care arde in ea, resursele inimaginabile pe care le aduna pentru a-si proteja nu doar fiica, ci si alti copii pe care razboiul i-a lasat orfani. Asta in timp ce in casa ei vor fi incartiruiti dusmani de temut.

Sora sa Isabelle, e tanara si nestapanita. Fata rebela care actioneaza intempestiv in orice situatie, hotarata sa nu treaca prin viata cu fruntea plecata, hotarata sa se implice si sa schimbe ceva. Acea visatoare cu o tarie de caracter ce poate muta muntii. Nu e de mirare ca ea va juca un rol important in cadrul Rezistentei franceze, in schimb neasteptata e iubirea pe care o va descoperi printre cioburile imprastiate ale sperantei la un viitor pentru Franta.

Absurdul actiunilor intreprinse de nemti, ororile lagarelor de concentrare, umilintele indurate de francezi, le simti citind ca si cand le traiesti tu, atunci, acolo. Si doare ca un cutit in maruntaie. Te intrebi inca o data cum a permis omenirea asa ceva si iti e groaza realizand ca nu e deloc imposibil de imaginat ca scenariile de groaza s-ar mai putea repeta. Ca setea de putere a unor lideri politici e la fel de mare, ca lipsa de umanitate e inca acolo, iar armele detinute azi sunt mai nimicitoare.

Tot zbuciumul interior al celor doua personaje, toate aspectele dramelor de familie care vin sa dubleze drama razboiului, sunt atat de reale incat e imposibil sa nu uiti cu fiecare pagina ca citesti de fapt fictiune.

Cand in carte era vorba despre Vel d'Hiver mi-am amintit de Se numea Sarah a Tatianei de Rosnay. Nu mica mi-a fost surpriza cand am vazut ca in sectiunea de multumiri a cartii, Kristin Hannah o mentioneaza pe De Rosnay multumindu-i pentru sprijionul acordat in scrierea cartii sale. Avand in vedere ca si Se numea Sarah se afla in top 10 al cartilor despre Al Doilea Razboi Mondial citite de mine, mi s-a parut tare interesant.

Nu vreau sa scriu mai mult, pentru ca orice cuvant in plus m-ar face sa dezvalui detalii importante, dar cred ca ideea de baza ati prins-o. TREBUIE sa cumparati cartea asta! O gasiti aici la un pret foarte avantajos.

In cazul in care ati citit-o deja, astept cu drag impresiile voastre in comentarii.

P.S: Pentru ca in perioada absentei lungi de pe blog am citit multe carti bune, ma gandeam sa fac o lista cu 10 cele mai bune cartti citite de mine in 2017 pana la momentul revenirii pe blog. Ati fi interesate?