Absolut stralucitoare - recenzie de carte

Am intrat intr-o etapa in care sa am 100 de haine traznite nu ma mai incanta. Vreau functional dar clasic si elegant. Am ajuns intr-o etapa in care parca incep sa seman ca principii cu bunica, fapt care ma cam sperie pe alocuri. Putin si bun, totul sa mearga cu totul, sa poata fi purtat in orice context. Avand in vedere treaba asta m-am apucat de sondat in sifonier si situatia nu e roz deloc. I need basics, people! 

Stiu care sunt piesele alea cheie de care am nevoie si cu toate astea mi-a placut sa citesc cartea Cinziei Felicetti, Absolut stralucitoare. Nu aveam asteptari marete de la ea si probabil tocmai de aceea a fost chiar simpatica si daca va pasioneaza domeniul modei dar si al cinematografiei, va indemn sa ii dati o sansa.

Cartea e o incursiune in istoria modei practic, cu multe referinte cinematografice  inserate pe parcurs, sondand detaliile celor 10 elemente pe care Cinzia le considera esentiale pentru garderoba oricarei femei. Se simte o usoara nota de snobism in unele capitole? Absolut! Te face cumva cartea sa simti ca vrei sa te transformi intr-o sosie a sofisticatelor glam ladies de la Hollywood? Oooo, da!


Ceea ce stiam deja mi-a fost confirmat inca o data. Simplu si elegant va ramane mereu clasic. Sunt anumite elemente care nu se demodeaza vreodata si care te pot scoate din impas daca stii cum sa le alegi. Sunt lucruri in care merita sa investesti si care te vor ajuta sa te simti stralucitoare. Desigur, nu spune nimeni ca e nevoie sa arati ca scoasa din cutie 24 de ore din 24 (God only knows cum arat eu in majoritatea orelor din zi), nici ca daca iti place sa porti imprimeuri zbenghi si culori neon esti vreo dubioasa! Departe de mine gandul asta! Spun insa ca eu simt nevoia unei lente transformari. 

Habar nu am daca are vreo legatura faptul ca sunt tot mai aproape de 30, daca in cele din urma am reusit sa inteleg ca rareori imi iese treaba cu hainele statement si la moda sau daca e doar o etapa si in cativa ani o sa port rochii metalizate si cizme de latex. Cert e ca pentru acelea care simt o tendinta spre eficientizarea garderobei lor, cartea asta e faina de lecturat.

O sa ma apuc sa strang bani de o geanta Chanel? Ha! Ha! A fost buna asta, v-a placut, nu? No way! Dar in schimb o sa ma rezum la o geanta care sa arate cat mai ok si sa reziste cat mai mult. O sa imi port cu mandrie in continuare rujul rosu, that's for sure si o sa incerc sa il conving pe al meu barbat ca nu inseamna ca merg la inmormantare doar pentru ca imi place sa port rochia aia neagra. 

Ca sa concluzionez, daca va surade o lectura din zona de fashion si lifestyle, va recomand Absolut stralucitoare. E mai mult decat un articol de revista glossy, dar tonul nu e departe. E o sa va dea senzatia aia de "ce bine ca sunt femeie si am voie sa ma desfat cu micile placeri superficiale ale vietii". Nu consider ca am irosit o zi din viata citind-o chiar daca e departe de a fi vreo mare capodopera. In cazul in care va tenteaza o gasiti pe Libris la un pret super prietenos. Eu planuiesc sa o dau mai departe catorva amice care au nevoie de o interventie in viata lor (dupa cum chiar ele marturisesc). Sharing is caring, nu?


Share:

10 comentarii

  1. Foarte faina recenzia. :)
    Mie de fapt imi place stilul "mai traznit" cum il numesti, si port o combinatie de haine clasice (ex. LBD) si tinute extravagante. Mai ales imi place sa aleg tinute clasice pe care sa le combin cu accesorii mai extravagante (pantofi, bijuterii, posete, esarfe etc.).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi se pare minunat sa ai un stil definit si sa te simti bine. La mine inca e o chestie care se contureaza dupa ce am trecut prin diferite etape cu hainele.

      Ștergere
  2. Apropo de facut ordine in dulap, am trecut si eu printr-o etapa mai drastica de reorganizare a garderobei (ajunsesem si eu intr-o etapa, si in plus slabisem si multe haine nu-mi mai veneau) - mie mi-a fost de mare ajutor blogul Irinei Markovits -sectiunea asta cu "pot sa mai port" e absolut geniala - http://www.stylediary.ro/wordpress/?s=pot+sa+mai+port mi-a dat idei despre cum sa port multe haine pe care le aveam si de care ma plictisisem; mi-a dat idei in legatura cu ce sa mai cumpar ca sa se asorteze cu tot ce am (eu aveam multe basicuri, dar si piese traznite pe care le iubeam, dar nu stiam cum sa le mai incadrez in peisaj... cand am slabit s-au mai schimbat proportiile, anumite lucruri nu-mi mai veneau bine, altele la care doar visam acum imi vin foarte bine, dar nu stiam cu ce sa le asezonez... Eu i-am citit aproape tot blogul pe nerasuflate iar acum mai revin ocazional la el, pentru inspiratie... Ai ce invata de la ea, e o profesionista, nu o fashionista.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru recomandare Clarra, o sa imi fac timp sa citesc si eu blogul Irinei pentru ca pare exact ce am nevoie. Am dat si eu peste cateva surse de inspiratie si le adun pentru cand o sa prind niste ore in zi pentru mine!

      Ștergere
  3. o am si eu, e interesanta :)...in unele locuri pare putin depasita, dar o carte dragutica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, de acord, are si unele parti care sunt cam depasite, dar totusi mi s-aparut o carte ok de avut, mai ales pentru "anii de inceput" ai definrii unui stil mai clasic.

      Ștergere
  4. Draguta recenzie! Si eu simt la fel cu hainele, mai putin, mai desobeit, mai comod si elegant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Adelina! Cred ca e inevitabil ca la un moment dat sa ajungem la concluziile acestea.

      Ștergere
  5. Eu ar trebui să mă simt și mai ciudat că sunt atrasă tot mai mai mult de simplu, clasic și ușor de asortat, la 23 de ani, nu? :)) Doar cu puținul nu mă încadrez. Sau, făcând comparație cu alte fete...
    Pare drăguță cartea din poveștile tale, poate-i dau o șansă cândva.

    RăspundețiȘtergere
  6. Faina recenzia. Desi nu obisnuiesc sa citesc carti de fashion, pentru ca, cred ferm ca "frumusetea vine din interior" m-ai facut sa fiu curioasa. Poate o s-o pun pe lista mea de lectura.

    Iti recomand in schimb cateva carti de dezvoltare personala. Nu stiu daca ai mai citit acest gen de carti, insa te asigur ca merita. Unul dintre autorii mei preferati e Dale Carnegie.

    Iti las o lista cu 5 carti scrise de acest autor, la care am facut o recenzie de curand. Sper sa gasesti una pe placul tau. :)

    RăspundețiȘtergere