A treisprezecea poveste - recenzie de carte

In ultima saptamana am reusit sa dau gata patru carti. Am dormit putin dar nu regret! Dintre ele, cea mai consistenta atat ca numar de pagini cat si ca actiune este cea despre care am decis sa va vorbesc astazi. 

A treisprezecea poveste este romanul de debut al lui Diane Setterfield, roman publicat in 38 de tari, cu vanzari de peste 3 milioane de copii. Cum eu in general sunt o sucita am ridicat un pic din spranceana cand mama mi-a spus cat de buna e cartea asta si cat de mult o sa imi placa. Pentru ca a comparat-o ca stil cu cartile lui Kate Morton, carti care imi plac foarte tare am zis ca totusi exista o posibilitate sa imi pice bine lectura asta. And so it did!


Daca sunteti pasionati de romanele in stil gotic, misterioase, pline de fictiune istorica, cartea asta e facuta pentru voi. Povestea incalcita te tine cu sufletul la gura si iti trimite fiori pe sira spinarii de nenumarate ori. 

Vida Winter, o scriitoare celebra care a reusit sa isi ascunda in toti anii de glorie adevarata identitate, o solicita pe Margaret Lea, tanara autoare de autobiografii pentru a fi cea careia ii va dezvalui adevarul despre originile sale. Povestea ei se dezvaluie intr-o alta poveste, suspansul creat cu fiecare pagina e aproape palpabil iar de fiecare data cand esti sigur ca ai inteles ce se petrece si esti convins ca doamna Winter nu are cu ce sa te mai surprinda, ei bine...te surprinde din nou. Rememorarea trecutului va da la iveala secrete de familie intunecate, tainuite zeci de ani, generatii de-a randul, pana cand urma lor aproape a fost pierduta.

Ce au in comun tanara Margaret si doamna Winter? Se va dezvalui in cele din urma adevarul sau vom fi lasati sa il descoperim singuri?

Cartea mi se pare scrisa foarte bine, creeaza atmosfera si te transpune in ea fara sa iti dai seama. Imaginile zugravite sunt extrem de vii si te trezesti contempland actiunea ca si cand ai vedea-o pe un ecran. Singurul aspect care mi s-a parut putin deranjant: un exces de melodrama si un pic de redundanta. Poate ca patetismul unora dintre supozitiile din poveste a fost usor exagerat dar pana la urma chiar si acest aspect contribuie la construirea spiritului romanului.

Daca va intrebati de unde titlul acestei carti, din pacate va voi dezamagi. Trebuie sa cititi cartea ca sa aflati. Ar insemna sa va stric inceputul misterului daca v-as dezvalui detalii legate de titlu.

Eu una va recomand cu caldura sa descoperiti paginile acestei carti. O sa va captiveze, o sa va bantuie si o sa va insoteasca vreo cateva zile si in vis. Cel mai bine de citit intr-o zi ploioasa daca vreti sa fiti sigure ca o sa va speriati singure!:)) Vad ca momentan e redusa binisor pe Libris asa ca daca va tenteaza, acum e momentul.

Am inteles ca urmeaza sa apara si filmul acestei carti si sincer de abia astept. Daca va reusi sa redea tensiunea din paginile cartii o sa fiu data pe spate. Voi ce spuneti? Va place acest gen de roman? Va tenteaza sa cititi A treisprezecea poveste?

P.S: Cred ca in saptamanile urmatoare o sa incep sa fac "sondaj" de opinie pe Facebook si pe blog in legatura cu cartea pe care ati prefera-o recenzata. In perioadele in care citesc mai mult de o carte pe saptamana imi va fi greu sa decid si asa ca o sa apreciez ajutorul din partea voastra.

Share:

12 comentarii

  1. Deci clar nu cred ca e my piece of cake. :)) Mie imi plac alea usoare, fara prea multa istorie, eventual de love.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca si aici e dragoste si intriga, numai ca sunt condimentate diferit:P Nu as considera-o deloc o carte "cu greutate"

      Ștergere
  2. helou!

    io vreu sa aflu cum ai facut poza asa. Arata bine!

    va pup!
    io

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Helou to you!:)) Poza e editata intr-un programel, Photoscape ii zice. I-am pus niste filtre vintage si a iesit ce vezi.

      Ștergere
  3. Tensiune si mister zici? Ok, nu de alta, da una in plus pe langa altele 50 care asteapta la coada nici nu se mai simte.
    Astept urmatoarea recenzie :)
    Kisses, R
    Beauty and bargains
    www.beautyandbargainsbyr.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Stiu cum e cu lista interminabila de carti. Ohhh stiu prea bine!:))

      Ștergere
  4. Suna bine cartea :D Dupa ce termin lista mea de sute de carti, vin la tine pentru recomandari :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma gasesti aici si peste cativa ani!:))

      Ștergere
  5. Vreau, vreau, vreau si eu. Si mai vreau cateva zile care sa aiba 48 de ore. ;))
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Absolut de acord cu zilele de 48 de ore. Macar vreo trei zile din astea pe saptamana sa fie!

      Ștergere
  6. M-ai facut curioasa...o s-o incerc si eu, sa vedem :) Si la mine e luuuung lista de asteptare. Dar daca e datatoare de fiori, e perfecta. Revin cu impresii dupa ce o citesc. Multumim pentru sugestie ! Si daaaaaa, eu una mai vreau reviewuri de carti, cu cat mai multe, cu atat mai bine !
    Alina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lista e kilometrica si la mine si mereu mai adaug cate ceva. Voi reveni cu review-uri curand!:)

      Ștergere